CHIABUTTERTOAST

Sådan holder du dig sund!

Det kan være svært at fastholde motivationen til at holde sig sund. Jeg har derfor her nogle eksempler på, hvad der, synes jeg, hjælper når den søde tand melder sig og motivationen er i bund!

Stop med at forbyde ting
Tit sætter man sig et mål, og man er så motiveret, og siger til sig selv, at man aldrig må spise usundt igen! Oftest holder det ikke længere en 1-2 uger, så falder man i, og så kan man gå og være sur på sig selv. Det ender tit ud i, har jeg selv erfaret, at man i 1-2 uger er streng med sin kost, hvorefter man falder tilbage i den samme gamle rutine med usundt mad. Så bliver det en ond cirkel, hvor man er sund, usund, sund, usund osv. Derfor er mit bedste råd her: find alternativer til det usunde mad!
Stort set alt mad vi spiser har sundere alternativer. Det er en af de ting jeg selv prøver at få ind i min hverdag, hvis den søde tand skulle melde sig.

Hold dig sund:

Find alternativer. Der er ALTID alternativer til det usunde, der gør at du kan spise det med langt bedre samvittighed og ikke skal føle dig skyldig. (Der kommer i morgen en idé til en sundere version af en pizzabund!)

Spis frosne/friske bær i stedet for slik. Det både smager lækkert OG er sundt og godt for dig.

Spis en håndfuld mandler. Mandler hjælper med at stille sulten hvis du er lidt lækkersulten. Put dem evt i ovnen på 170 grader i 40 minutter. Sæt ikke temperaturen for høj, da det sunde fedt i mandlerne forsvinder.

Vær organiseret. Hav altid sunde snacks klar, hvis du skulle blive lækkersulten.

Find mad du elsker. Find sund mad du elsker, så du craver det i stedet for det usunde mad!

Start dagen med et stort glas vand med citron! ?Det holder dig hydreret efter en lang nattesøvn uden vand og så sætter det gang i fordøjelsen!

– Drik en masse vand i løbet af dagen. ?Drik et stort glas vand før et måltid (evt også efter). Det hjælper med at stille sulten og gøre dig hurtigere mæt. Det stopper dig i, at spise mere end du behøver!

Jeg håber at mine råd kunne hjælpe dig lidt på vej til, hvordan du holder dig sund uden at skulle sætte en masse grænser!

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

CHIABUTTERTOAST