Sådan holder du dig sund!

GLUTENFRI QUINOAPIZZA

Jeg elsker at lave usunde retter om til sundere alternativer, og derfor elsker jeg denne quinoapizzabund. Den er glutenfri, vegansk og nem at lave! OG så mætter den!

Quinoa er superfood = fyldt med proteiner, alle essentielle fedtsyrer og rig på kostfibre. OG så er det bare virkelig lækkert, og kan bruges til en masse ting. Tjek blandt andet mit indlæg ud med quinoasushi HER.

Vær opmærksom på, at quinoa’en i dette tilfælde skal stå i blød i mindst 6 timer(evt natten over)!

For at lave disse lækre bunde (ca. 2) skal du bruge følgende:

3 dl quinoa

1 dl vand

1/2-1 tsk salt

2 spsk kokosolie

1 tsk bagepulver

Sæt quinoa’en i blød i 6-8 timer. Forvarm ovnen til 215 grader, når du er klar til at lave bunden. Tag en kageform i mellemstørrelse, kom bagepapir i og spred lidt olie rundt på papiret.

Rens frøene og put dem i din blender, tilsæt vand, bagepulver, salt og kokosolien (jeg smeltede det inden), og blend indtil det er blødt og cremet. Lidt á la en tyk pandekagedej.

Put dejen i kageformen og bag den i ovnen i 15 min. Vend derefter bunden om, og giv den yderligere 10-15 min. Herefter topper du din pizza med dit favoritfyld og bag den i ca. 10 min, og SÅ er dine pizzaer klar!

Håber du kunne lide opskriften :-)!

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sådan holder du dig sund!