GLUTENFRI QUINOAPIZZA

NICECREAM

Spis is med god samvittighed, og måske endda til morgenmad!
Jeg elsker is, og jeg elsker at kunne lave is jeg ved er god for min krop. OG på samme tid smager lækkert! Det kan både spises til morgenmad, men helt klart også, når den søde tand melder sig. Det kan laves på en masse forskellige måder, men her er blot én idé.

Jeg har her toppet min is med blandt andet kakaonibs. Kakaonibs hører ind under kategorien superfood, da det indeholder vitaminer, antioxidanter og mange sunde næringsstoffer, hvilket passer mig helt perfekt, da jeg ELSKER chokolade!

Start altid dagen ud med et glas vand med citron. Det holder dig hydreret efter en lang periode natten over uden vand, og så sætter det gang i fordøjelsen!

For at lave isen skal du bruge følgende:

4 frosne spinatkugler

1 håndfuld frosne hindbær

1 håndfuld frossen mango

1-2 frosne bananer

Usødet mandeldrik

Blend det hele sammen i din blender og top den med dit yndlings topping! Det er en nem måde at indtage grøntsager på helt uden at tænke over det.

Jeg har toppet det med frosne hindbær, hampefrø og chiafrø(begge rige på omega-3 og proteiner) og til sidst kakaonibs.

Håber denne opskrift gav lidt inspiration til en let og lækker morgenmad/snack! 🙂

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

GLUTENFRI QUINOAPIZZA