ÆBLENACHOS

LET RØDEBEDESALAT

Har du brug for en let og lækker salat, der ikke tager lang tid at tilberede? Så er den her perfekt for dig!

Rødbeder smager rigtig godt, kan tilberedes på mange måde. De indeholder vitaminer og mineraler, og så er de bl.a. rigtig gode for fordøjelsen! Min yndlingsingrediens i denne ret er dog dressingen. ÆBLECIDEREDDIKE!

Æblecidereddike kan pifte alle salater op og gøre dem mere friske! Derudover er det med til at styrke fordøjelsen og øge mæthedsfornemmelsen – OG så er det også godt for huden, hvis du døjer med f.eks. akne!!

Jeg har tilføjet græskarkerner, da de er fyldt med omega-3 og magnesium. Kernerne er også fyldt med zink, der er med til at styrke immunforsvaret.

Du kan sagtens tilføje kød, hvis du skulle være interesseret i det, og den vil stadig være lige så lækker!! 

For at lave denne salat skal du bruge:

1 stor håndfuld blandet salat

2-3 små rødbeder

Valnødder

Græskarkerner

Tørrede kikærter

1-2 spsk æblecidereddike

Sæt ovnen på 200 grader. Skræl rødbederne, skær dem i tern og sæt i ovnen i 30 min. Kom herefter salaten i en skål, put rødbederne og eddiken ovenpå og drys med nødder og kerner, og så er salaten klar. Velbekomme!!

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

ÆBLENACHOS