SQUASHPROTEINBROWNIE

Madfavoritter #1

Jeg har i øjeblikket nogle helt klare favoritter i min madlavning! Og ikke nok med at de er gode i madlavningen, de er også gode for kroppen. Jeg har derfor listet mine favoritter nedenunder – Deres fordele og hvad jeg bruger dem til!

Raw kakaopulver

Jeg bruger det ofte. Det er ikke det samme som den almindelige kakaopulver. Raw kakaopulver er med til at sænke blodtrykket og fyldt med antioxidanter. Det er også supergodt for fordøjelsessystemet! Den almindelige kakaopulver har været opvarmet til en så høj temperatur, at den denatureres og mister alle sine gode næringsstoffer.

Jeg elsker at bruge det i bl.a. smoothies og til at lave DENNE lækre squashbrownie! Det er også lækkert at putte i kogende vand, lige som når man laver varm kakao!

Kokosolie!

Jeg elsker kokosolie. Jeg bruger det til ALT! Både i håret som en hårmaske, hvilket gør det VIRKELIG blødt. Sommetider bruger jeg det til at fjerne makeup med, da det opløser makeuppen nemt. Men oftest bruger jeg det til at stege min mad i. Det er godt at bruge til at stegning, da kokosolie kan varmes op til høj temperatur uden at blive kræftfremkaldene! Derudover holder det dig mæt i længere tid!

Himalayasalt

Som de fleste andre mennesker elsker jeg også at tilføje salt til mine retter. Salt er essentielt for kroppen, og da den ikke kan lave sin egen er det vigtigt at få, så man kan have en sund krop. Normal salt er behandlet utroligt meget, og jeg anbefaler derfor at bruge himalayasalt. Det er fyldt med mineraler! Det kan hjælpe mod f.eks. krampe! ( Man skal selvfølgelig ikke have for meget salt!)

Æblecidereddike

Det er helt klar min favorit i øjeblikket! Æblecidereddike er godt for f.eks. immunforsvaret, forbedre fordøjelsessystemet. Et glad med vand og lidt æblecidereddike før et måltid hjælper på at gøre dig mere mæt og på at fordøjelsen forbedres! Det hjælper med at sænke blodsukkeret og mod for højt blodtryk! Udover at det er supergodt for kroppen skulle det også hjælpe på bl.a. akne!

Jeg er for tiden helt vild med at putte det over mine salater. Det gør dem friske og virkelig lækre. Pas dog på med at putte for meget på! Det er kraftigt i smagen!!!

Jeg håber at Du kunne bruge mine favoritter og idéer til noget! 🙂
Go’ dag

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

SQUASHPROTEINBROWNIE