REGNBUEKOST

TRE GODE RÅD #1

Har du også svært ved, at få slæbt dig selv ned i fitnesscenteret? Og bliver du også ved med at tænke “jeg starter i morgen!”, så har jeg her tre gode råd til, hvordan du kan motivere dig selv til at komme afsted!

Jeg vil derfor her fortælle tre gode råd, som altid hjælper mig!

LAD VÆR MED AT TÆNKE OVER DET

Jeg har ofte svært ved at tage mig sammen til at komme afsted i fitness, også selvom jeg elsker at træne. Der er en masse andre sjove ting at lave, og jeg gør det ofte til en meget større deal end det egentlig behøver at være.

Har du sat dig for at træne om morgenen, så start din dag med at trække i træningstøjet og kom afsted!! Det er først når man begynder at tænke over at skulle afsted, at det begynder at blive en byrde. Jeg er selv vildt god til at komme med argumenter mod at tage afsted, men det hjælper mig ofte at starte dagen med at trække i træningstøjet.

Har du sat dig for at træne efter arbejde/skole, så tag træningstøjet med i tasken – ELLER lad vær med at sætte dig ned, hvis du skal hjem først (haha). Det har OFTE været et problem for mig. Jeg tænker altid at jeg skal være ih og åh så god at træne efter arbejde, men sandheden er bare, at har man først sat sig, så sidder man simpelthen for godt! Så lad vær med at sætte dig ned, eller tag direkte afsted efter arbejde/skole, så det er “overstået”.

FÅ DET GJORT TIL EN VANE

Det er langt lettere at komme afsted, hvis man ikke gør det til en stor deal. Det er “bare” at få det indført i sin hverdag, så det bliver en fast del. Så snart det bliver en vane at komme afsted, tænker man ikke så meget over det!

Oftest er ting jo slet ikke så slemme, som vi gør dem til. Jeg gør det tit til en alt for stor ting, at skulle afsted til træning, men lige så snart jeg er ude af døren og derhenne bliver jeg glad, og også stolt af mig selv! OG så var det jo slet ikke så svært at komme afsted.

FØLELSEN BAGEFTER

Det hjælper mig tit at tænke på følelsen efter en træning. Man har god samvittighed og har det bedre med sig selv. Det gør det lettere at komme afsted!
Træning hjælper både på humør, men også på at give et overskud i hverdagen. Træning giver mig enormt meget overskud og glæde! Så derfor er det en stor ting for mig, og har enormt meget indflydelse på mit humør, om jeg har trænet eller ej.

Der vil i næste uge komme et indlæg omkring MOTIVATION. Hvordan man holder motivationen til f.eks. træning!

Jeg håber at dette lille indlæg hjalp til at komme afsted til fitness!

GOD DAG 🙂

Følg min instagram: Sofiebuus

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

REGNBUEKOST