LUFTIGE, SVAMPEDE OG GLUTENFRIE BANANPANDEKAGER

MOTIVATION – AT SÆTTE MÅL MED SUCCES

Når man sætter sig et mål, kan det ofte være svært at holde fast. For at maksimere chancen for at holde fast skal der mere til, end bare at sætte sig et mål. Motivationen skal komme af værdien i at nå sine mål!

Når du sætter dig et mål, skal du sørge for, at det mål du sætter er for, at opnå noget positivt for dig selv, eller andre. Det er langt nemmere at nå mål, når det er selvmotiveret og af positive grunde – fremfor skyldfølelse og fornemmelsen for, hvad der forventes af os.

Tænk over hvor vigtigt målet er for dig, på en skala fra 1-10. Find ud af, hvilken værdi det har for dig. Det behøver ikke kun at være én ting, der kan være mange, og det er dem der driver motivationen.

Del dine mål med andre. Når man deler sine mål med andre skaber vi forventninger til os selv. Det gør det sværere for os at opgive undervejs, når man begynder at tvivle på sig selv. Det bliver pinligt at give op, og man kan ikke snyde sig selv, eller andre. Derudover har vi som mennesker brug for opmuntring og opbakning.

Sørg for at skabe et miljø, hvor det ikke er muligt at tage dårlige valg. Vil du f.eks. tabe dig, undgå at have en masse usunde sager i køkkenet. Vi er hvad vi spiser, og vi spiser, hvad vi køber.

Når målet er nået kræver det, at vi arbejder for at vedligeholde forandringen. I bjergbestigning tror mange, at de er ved vejs ende, når de når toppen. Det er de ikke. 80 procent af alle ulykker sker på nedstigningen. Folk taber fokus og slapper af – og så falder de. Det samme sker med livsstilsændringer. Når vi endelig når målet falder vi fra.

Vi er alle mennesker, og tilbagefald er naturligt. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, for hver gang vi falder bliver vi kun stærkere!! Tænk over, hvorfor det gik galt, og så er du forberedt til næste gang det skulle gå dårligt! Rejs dig stærkere!

Tusind tak til Pernille Skall for hjælp til dette indlæg. Jeg håber, at det kan hjælpe Jer lige så meget, som det har hjulpet mig!

GO’ DAG!

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

LUFTIGE, SVAMPEDE OG GLUTENFRIE BANANPANDEKAGER