5. DEC // QUINOA SUSHI

6. DEC // JULEGRØD

GLÆDELIG 6. DECEMBER. Så blev det 6. december, og det er tid til en lækker julegrød. Havregrød/gryn har for mig været en “forbudt” ting. Egentlig ikke fordi det indeholder mange kulhydrater. Jeg det har bare ikke været sundt i mit hoved, men udover at havregrød mætter utrolig meget, så har det faktisk en masse fordele. De er rige på proteiner og fibre. Normalt er jeg IKKE fortaler for den der store protein-trend der er her. Jeg synes man skal slappe lidt af med alle de proteiner. Vi har ikke brug for så mange, som folk går og tror. Læs evt. DENNE artikel. Udover dets høje indhold af fibre indeholder de også en masse antioxidanter og er supergodt for et stabilt blodtryk.

Læs også: Quinoa-grød med gojibær

Nok om en masse nørde-snak om, hvorfor havregrød er så godt for dig. Jeg har også lavet en VIRKELIG lækker morgenmad, som til fordel kan toppes med bær og nødder, men det var jeg løbet tør for. Men tjek lige denne lækre grød ud:

Jeg bruger BITZ stel, og i dette tilfælde BITZ skyrskål og denne messing ske. Jeg har hele bestikket, og jeg er rigtig glad for det. Det passer godt ind i det rustikke og lidt rå.

skaermbillede-2017-12-05-kl-23-39-45

For julegrød skal du bruge:

Kog det hele sammen. Jeg kan godt lide min tynd i konsistensen, men du kan altid putte mere vand i, så start med lidt ad gangen. Top det med din favorit topping. Jeg elsker kakaonibs  og kanel, men havde også puttet bær på, hvis jeg havde det! 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5. DEC // QUINOA SUSHI